tik tok

Nincs menekvés, nyakunkon a TikTok a toborzásban is

Minden alkalommal, amikor megkapom a képernyő használatomról érkező statisztikát, rettegve nyitom meg, mennyi időt is tölthettem a telefonom nyomkodásával. Ettől rosszabbul akkor érezném magam, ha tovább kattintanék és látnám, hogy pontosan mennyi időt is töltöttem TikTokozással. Ebben a pillanatban pedig már csak az nyugtat, hogy nem vagyok egyedül ezzel, hiszen napjainkra a TikTok térhódítása megkérdőjelezhetetlenné vált, néhány szakértő egyenesen a cukor fogyasztáshoz hasonlította.

A TikTokon rövid videókat készíthetsz és oszthatsz meg a világgal és az automatikusan lejátszódó tartalmaknak köszönhetően pedig nagy esélyed van arra, hogy addiktív módon el is merülj a nézegetésükbe. Kis túlzással egy TikTok videó többet mondhat minden szónál így kedves Olvasó, minden bekezdésem végén találsz is egyet összefoglalásként. Megjelenés  Hatás

A 2018 augusztusi bevezetés után az App Store adatai szerint három hónap alatt a legtöbbet letöltött app lett, miután elődje a Musical.ly megszűnt. A  végső sikert viszont a 2021 hozta meg, amikor a 18. lett a Brandfinance márkarangsorán úgy, hogy előző évben az első 500-ba sem fért bele. Olyan márkákat előz meg márkaérték szempontból, mint a Disney és olyan márkákkal kerül egy kategóriába, mint a Deutsche Telekom vagy a Mercedes-Benz. Tények

A pandémiás időszak alatt egyre nagyobb számban jelentek meg a TikTok trendek, melyek kapcsán egy-egy dallamra hasonló tevékenységet megmutató videók készültek, majd ezek a zenék egyértelműen ehhez köthetőek. TOP 2020  Trend 2020 TOP 2021 Trend 2021

Pontosan ez az elsöprő sebességgel érkező népszerűség keltette fel a toborzási szakemberek figyelmét is, hogy ha kellőképpen ismerik a felhasználók összetételét, miért ne lehetne az applikáció alkalmas a toborzási folyamat segítségére is. Így hát napjainkra már több típusa is van, hogyan tudod HR szempontból a lehetséges munkavállalók számára megmutatni a munkahelyed, hogyan hozod közelebb hozzájuk a cégetek kultúráját valamint, hogyan ösztönzöd őket arra, hogy jelentkezzenek hozzátok.

  • Reflektorfényben a SZAKTERÜLET!   Szakterületem  Előnyeim Közös hang
    • Ebben az esetben a felhasználók saját szakterületüket mutatják be tapasztalataik alapján. A videó nézői így első kézből kapott információk alapján látják, milyen feladatokkal foglalkozik az adott szakterület könnyedebben értelmezhetően, mint egy szimpla pozíció leírás. Az itt dolgozókkal pedig megteremti a közös hangot, amellyel közelebb kerül a jelentkezéshez.

 

  • Mutasd HOL DOLGOZOL ÉS MIT! Egy napom
    • Egyre több olyan videó készül, melyben egy adott dolgozó mutatja be a napját a pozíciójában. Ilyenkor keveredik a tartalom, hiszen információkat tudunk meg épp úgy arról, milyen az adott cégnél dolgozni, mint az adott pozíció részleteiről, kihívásairól.

 

  • Színpadon maga a MUNKÁLTATÓ, avagy milyen valójában dolgozni az adott cégnél! Munkahelyem
    • Ezeknél a videóknál átfogóan látjuk magát a munkáltatót, hogy érzik itt magukat az emberek, milyen események történnek velük, milyen a csapat, kik és milyen emberek dolgoznak ott reagálva a jelöltek azon igényére, hogy előre tudják, milyen csapathoz fognak csatlakozni.

​​​​​​​

  • TikTok Trendek..TikTok TRENDEK MINDENHOL! Trendjeink 1  Trendjeink 2 Pozíció Trend
    • Míg az eddigi videó típusokban a fő fókusz a munkáltatón, munkavállalón vagy a szakterületen volt, a negyedik típusban magukat a TikTok trendeket veszik alapul a készítők. A legnépszerűbb challengekhez csatlakozva készítenek a dolgozók videókat, ezzel is még emberközelibbé téve csapatukat. Az igazán ügyesek pedig összekötik a kellemest a hasznossal és TikTok trendeken keresztül osztják meg a nyitott pozícióikkal kapcsolatos legfontosabb információkat is.

 

Bár ötödik lehetőségként nem említettem, de természetesen itt is bevonhatunk influenszereket, akik  bár nem dolgoznak a cégnél a TikTok használatában szerzett tapasztalatuk felhasználható a munkáltatói márka fellendítésére is toborzás szempontból is.

Összességében a TikTok egy új fegyverré válhat a toborzási palettán, melyen keresztül egy nagyszerű lehetőség nyílik arra, hogy erősítsük a munkáltatói márkánk színvonalát és a tehetséges jelöltekért folyó harcban lépés előnyre tegyünk szert. Ha pedig mostanra eljátszottál a gondolattal, milyen is egy vállalati TikTok oldalt bevezetni, mindenképp mérlegelj néhány részletet. A videókban való szereplést nem mindenki vállalja, erősen mérlegelendő a munka-magánélet határa. Fontos figyelni arra, milyen minőségű videót szeretnél készíteni, mi az a tartalom, ami a cégedhez illik és hogy milyen képet akarsz kialakítani magadról.

De ezekre a fontos tényezőkre, a magyar TikTok közösség kiemelkedő munkáltatóira és a legtöbb elérést hozott céges videóira térjünk vissza később, ha marketinges kollégáim e cikkem olvasottsága alapján visszatapsolnak a folytatásért.

Végül, de nem utolsó sorban érkezzenek a tartalmat leíró videók egymás után, ha esetleg időszűkében vagy és csak átgörgetted a tartalmat, kattints a videókra, melyek felkutatását ezúton is köszönöm inkognitóban maradó szerkesztőtársamnak.  

Megjelenés | Hatás | Tények | TOP 2020 | Trend 2020 |TOP 2021 | Trend 2021 | Szakterületem | Előnyeim | Közös hang | Egy napom | Munkahelyem | Trendjeink 1 | Trendjeink 2 | Pozíció Trend

 

Andicsku Anett

 

Amennyiben szívesen olvasna hasonló témákról, látogasson el testvér brandjeink oldalára kék galléros vagy vezetői tartalmakért.